En natt på akuten

Spenderade sex timmar på akuten i går. Var hemma vid fyra tiden i morse.

Blev att må allt sämre under eftermiddagen/kvällen i går. Rejäla smärtor i bröstet och stickningar i händerna.
Tappade flera glas/koppar i golvet. Inget gick sönder. Tackar Kamprad för bra kvalité.

Läkaren har uteslutit att det är stressrelaterat. Tog många prover bl a för hjärtinfarkt men både prover samt EKG var perfekta. Läkaren kunde inte ställa en diagnos. Men misstänker att det är nått knas med nerverna.
Har fått remiss till neurologen. Så fortsättning följer.

Var helt slut efter besöket på akuten. Tror klockan var runt 15 när jag vaknade i dag. Kände mig mörbultat efter gårdagen.

I dag har inga koppar åkt i golvet ”bara” tappat en liter mjölk i golvet när jag var på affären. Jag har fortfarande smärtor i bröstet och ut i vänster armen. Men inte lika kraftigt som i går kväll/natt. Då kom det som typ ett krampanfall i bröstet var 20:e min som sedan övergick till stickningar ut i armhålan och handen.
Jag hade så rejäla smärtor att tårarna kom och efter varje ”anfall” blev att kännas som träningsvärk i bröstet. Vilket fortfarande känns.

Pratade med vårdcentralen på eftermiddagen men de har inte fått remissen från akuten än. Hoppas att det kommer under morgondagen. Hoppas på att få träffa en neurolog så snart som möjligt.
Har fått smärtstillande som jag ska käka i en vecka.

Det jag ställer mig väldigt skeptisk och frågande till är att två andra läkare hela tiden sagt att det är stressrelaterat.
Läkaren jag träffade i natt misstänker att dom refererat till stressen för att kanske göra det lätt för sig. Väntar med spänning på diagnosen.

Dags att sova. I morgon väntar ett efterlängtat besök hos psykologen.

20130213-232720.jpg

20130213-232950.jpg

One thought on “En natt på akuten

Kommentera

