Besök hos neurologen

Känner mig en aning lättad efter besöket hos neurologen. Även om det bara är början på en troligen lång process känns det skönt att äntligen fått träffa en läkare som tar mig på allvar.
En utredning har påbörjats. Undersökning av reflexer,balans, koordination, känsel och syn. Och det är som det ska.
Har tagit prover för borrelia, lever, njurar, kalcium m m
Återbesök om lite mer än en vecka. Då blir det uppföljning av prover samt undersökning av de ytliga nerverna.
Kan vara en störning i det centrala nervsystemet.
Läkaren tvivlar på MS men det kan inte uteslutas helt innan en röntgen eller prov på ryggmärgsvätska gjorts.
Lite frustrerande att det tar tid innan man vet vad det är.

Eftersom jag är rädd för nålar känner jag mig extra stolt över att ha klarat av att lämna prover två gånger bara denna veckan. Räknar jag med besöket på akuten förra veckan så tror jag att jag lämnat typ 8-9 rör blod hittills.
Detta ska belönas med lite shopping och förhoppningsvis tappar jag inget i butiken. Det kan bli dyrt 🙂
Är glad, tacksam och en aning tårögd när jag tänker på alla som stöttar mig.
Ni är många och det värmer enormt. Det finns dock några som förtjänar en extra stor kram eller två.

Karin, Matilda, John, Marie och Susi  – tack!

Sist men inte minst – Christopher ❤

happiness11
2 thoughts on “Besök hos neurologen

  1. Skönt att höra, även om du inte har några svar ännu. Viktigt dock att läkaren tar det på allvar…då är du redan långt kommen. Lycka till och ha nu en skön helg!

Kommentera

