Både bra och dåligt

Återbesöket hos neurologen tog bara 20 min. Röntgen visade inget. Tumörer och MS kan uteslutas.
Både bra och dåligt.
Nästa steg är en remiss till en klinik i Vasastan där dom med elektroder ska kolla det ytliga nervsystemet. Förhoppningsvis dröjer det inte allt för länge innan det dyker upp en kallelse i brevlådan.

Det var längesen jag drack alkohol. Senast var nog i höstas. Ja, nån gång innan jul. Har inte riktigt vågat eftersom kroppen inte mår helt hundra. De gånger jag känt för ett glas till maten har jag hållit mig till alkoholfritt.  Men i dag kände jag att jag behövde ett riktigt glas vin. Sambon lagade rödspättafile till middag så det blev vitt vin till det och nu har jag hällt upp ett glas rött.

Några av mina bekanta röker på då och då eller drar en lina kola. Ja det är verkligheten här i storstan. Speciellt om man umgås i de finare kretsarna. Själv är jag helt emot droger. Har aldrig provat och kommer aldrig att göra det. Sen är jag för snål för att lägga pengar på sån skit. Men dom är aldrig sjuka så det känns väl inte som några glas vin kan göra så stor skada 🙂 Kanske är det som min vän J säger – min kropp saknar alkohol 🙂 Jag lyder hans råd och testar.

bild-58

Kommentera

