Yogakurs

I dag bockade jag av en punkt på min lista – ”Göra saker som får mig att må bättre”.
Har anmält mig till kundaliniyoga. Gick kontinuerligt på det för några år sedan och jag mådde verkligen toppen. Både fysiskt och psykiskt.

Anledning till att jag inte fortsatte var för att jag inte tyckte att jag hade tid. Helt fel anledning. I dag kommer jag själv i första hand och 1,5 tim en kväll i veckan är det minsta jag kommer unna mig själv under hösten och framöver.

Hur mår jag då? Nervryckningarna kommer och går. Känner dom inte hela tiden så det är bättre än tidigare.
När vi var i Rom och några gånger de senaste dagarna har jag känt av den där huggande känsla i vänstra sidan av ryggen och i området kring bröstkrogen på samma sida.

Jag mår bättre än för några månader sen så jag tänker inte klaga. Försöker att inte fokusera för mycket på hur jag mår. Tillåter mig själv att ha dåliga dagar och försöker fortfarande acceptera att det tar tid att komma på banan igen.
Som ni alla vet – Rom byggdes ju inte på en dag 🙂

Jag kör mina rehabövningar och hoppas att det i längden kommer att hjälpa mig. Efter semestern kommer jag även att börja med sjukgymnastik i varmvattenbassäng så jag ser ljuset i tunneln.

Kundalini-Yoga-Chakras-Class-4

Kommentera

