Rutiner

Just nu kretsar det mesta runt att börja leva igen. Att hitta tillbaka till rutiner. Fysiskt mår jag bättre än på väldigt väldigt länge. Jag gör min andra vecka med 75 %. Varje arbetsdag är en mental utmaning. Att hela tiden stå emot alla andras stress. Att inte dras med och hamna i ekorrhjulet igen.

Jag jobbar hela tiden med att försöka hitta ett bra skydd för att mentalt kunna skydda mig mot stress. Det är svårt och antagligen något jag kommer att få jobba på ett tag.

Rutiner är viktigare än någonsin. Det gör att jag känner att jag har kontroll och det gör att jag kan undvika stress till en vissa del. Men om något ändras i sista minuten, om något planerat ändras i sista minuten, då blir det rörigt i skallen. Ibland gör det mig extremt stressad och jag får koncentrationssvårigheter.

Jag känner mig glad. Har en härlig känsla i kroppen. Är tacksam för att jag har så många fina människor som förgyller mitt liv. Det senaste 1,5 året har varit en enda lång berg och dalbana och nu hoppas jag att det är min tur att få var glad och må bra.

Jag förtjänar det!

20131001-215514.jpg

Kommentera

