Teema

För några år sedan fick vi en vit servis, Arabia Arctica, av min mamma. Vi är verkligen jättenöjda och det är den som används dagligen. Sen har jag en uppsättning från IKEA som inte används utan bara står och tar plats. Nu skall den bort.

Jag har länge funderat på vilken servis vi ska satsa på. Vitt, tidlöst och klassiskt är väl de kriterierna jag har. De vinglas vi har från Iittala är fantastiska. Vilket gjorde att jag började kika på deras serviser. I över ett års tid har jag sneglat på Iittalas servis Teema och velat fram och tillbaka. Men nu har jag bestämt mig. Det blir Teema. Vissa delar passar ihop med Arctica och eftersom Teema är klassisk vet jag att den kommer att fungera i många år.

Förra veckan när jag fyllde år skämde sambon bort mig med ett presentkort hos Cervera. Nu ska jag bara bestämma mig för vilken storlek jag ska ha på tallrikar, skålar etc.

Av min svärmor fick jag fyra st Iittala Essence dricksglas i present. Och i dag överraskade sambon med ytterligare fyra st.
Skärmavbild 2014-01-25 kl. 20.36.52

frukostbild-550x412 iittala_dukning-055967_retu_hi.jpg.tn_85012-550x366

Kommentera

