Ännu en sömnlös natt

Tränas kroppen inför bebisens ankomst? Just nu känns nätterna lika sömnlösa som om bebisen redan vore här.

Sovit knappt två timmar. Vaknade av en mardröm vid fyratiden. Sen är det hopplöst att somna om. Speciellt med en snarkande sambo bredvid.

I kväll/natt har foglossningssmärtan ökat rejält. Smärtan i ljumskarna önskar jag inte ens min värsta fiende. Det gör ont oavsett om jag sitter, ligger eller står. Gå ska vi inte tala om.

Att ligga på rygg är den position som funkar bäst.

Sjukgymnasten försökte pigga upp mig häromdagen genom att säga ” fr o m v 34 brukar foglossningssmärta avta”
Låter ju fantastiskt bra, om det inte vore för att det är 3 veckor dit.

Innan dess har jag nog dött av irritation att inte orka eller kunna göra nått p g a värken.

Varken orkar eller vill vara social. Skulle vilja somna nu och bli väckt i maj.

/ gravid bitterfitta som ska göra ett nytt försöka att somna om

Kommentera

